Het nieuwe eten

Dat vleugje pepernoot van de Bozu Hard Seltzer deed ons nogal kanelig aan

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

Mark Moorman
null Beeld

De pepernotisering van de samenleving begint steeds meer te lijken op de Amerikaanse variant, waarbij richting de winter alles in de pumpkin spice wordt gedoopt, onder leiding van Starbucks, die vanaf de eerste herfstdag de Pumpkin Spice Latte aanbiedt.

Voor ons Bozu Premium Hard Seltzer met ‘a touch of pepernoot’. Sympathiek drankstart-upje uit Groningen die in de schappen van de Jumbo is terechtgekomen met hun alcoholisch bruiswater met een fruitsmaak (beetje vodka en citroen, mango of kers) en nu, tikkeltje ironisch, een seizoensvariant. Inclusief een Sinterklaasrijm op het blikje: Just when Sint thought he'd seen it all/Something funky & fresh popped up this fall. En zo verder.

Dat vleugje pepernoot deed ons nogal kanelig aan en de hele drinkervaring werd door een van de leden van ons kleine smaakpanel vergeleken met een soort ‘day after’-ervaring, waarbij je gedachteloos een slok neemt van een nog openstaand blikje. We zijn toch meer voor de fruitsmaken, als we toch in een of andere (sorry) hardseltzerhoek terechtkomen. Cijfer: 6

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden