Het nieuwe etenStarbucks

Cheesecake frappuccino is niet te drinken

Starbucks cheesecake frappuccino. Beeld null
Starbucks cheesecake frappuccino.

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie! Deze week cheesecake frappuccino

Wat is het toch met die neiging van nieuwe-eten-scheppers om taart in niet-taart te stoppen? Waarom kunnen ze zich nog altijd niet bedwingen? Ze hoeven alleen maar te denken aan proefondervindelijk bewezen supermarktflops zoals de KitKat Chunky New York Cheesecake en het pas gelanceerde Hertog-tompouce-ijs, dat het hele idee van de tompouce in de wind slaat.

Maar nee hoor. Vooral appeltaart en cheesecake zijn de dupe en worden gestaag van gebak tot een poederige vla-, koekjes- en chocoladesmaak vermorzeld. Nu is het koffiegigant Starbucks die ‘cheesecake op drie manieren’ aanprijst. 

Het is eigenlijk cheesecake op één manier, namelijk als frappuccino (ijscappuccino). De cheesecake-frappuccino is er in drie smaken, bedoelt Starbucks: blueberry cheesecake, caramel cheesecake en mocha cheesecake. Zo’n door een barista vervaardigd suikerwerkje kost in het formaat ‘tall’ 4,80 euro. De karamelvariant, bereid met volle melk en afgetopt met een kwak slagroom, bevat 43,3 gram suiker, waarvan 39,8 toegevoegde suikers. 

We kunnen hier een heel verhaal afsteken over wat deze zoete meuk in godsnaam nog met koffie te maken heeft, of met cheesecake. Laten we ons beperken tot het laatste. Het zal hopelijk niemand verbazen dat er maar één echte manier is om cheesecake te nuttigen. Cheesecake is niet te drinken.
Cijfer: 3

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden