Voeding - 1715 resultaten

  1. Voorjaarskou speelt Hollandse wijnboer parten: 'Kouder dan 7 tot 8 graden moeten we niet hebben'

    Voorjaarskou speelt Hollandse wijnboer parten: 'Kouder dan 7 tot 8 graden moeten we niet hebben'

    Of 2017 een minder productief wijnjaar wordt dan 2016? Alles wijst erop, maar boer John Grutters van wijngaard De Plack in Groesbeek behoort niet tot de verliezers. 'De trosjes hangen er geweldig bij', vertelt hij. Het is de dag waarop de Vereniging van Nederlandse Wijn Producenten (VNWP) bericht dat de jaaropbrengst van de Nederlandse wijnboeren naar verwachting 25 tot 30 procent lager zal uitpak
  2. Bedrijven die vleesvervangers maken doen het goed omdat er steeds meer flexitariërs zijn

    Bedrijven die vleesvervangers maken doen het goed omdat er steeds meer flexitariërs zijn

    De opkomst van de flexitariër spekt de kas van producenten van vleesvervangers. Steeds meer consumenten eten niet meer iedere dag vlees, maar beperken hun vleesgebruik tot een paar dagen in de week. Zij compenseren hun verminderde vleesconsumptie met nepburgers en nepworsten. Dat is althans de verklaring van Quorn Foods voor zijn positieve resultaten. Het Britse bedrijf verkoopt in achttien landen
  3. Toblerone niet blij met Engelse dubbelganger en dreigt met juridische stappen

    Toblerone niet blij met Engelse dubbelganger en dreigt met juridische stappen

    De nieuwe chocoladereep Twin Peaks van de Engelse discounter Poundland leidt tot grote onrust bij Mondelez, het bedrijf achter de Tobleronereep. Volgens Mondelez lijkt de Twin Peaks, een driehoekige reep met stukjes in de vorm van twee bergen, wel erg veel op de Toblerone. In een persbericht laat Barry Williams, de directeur van Poundland, weten dat de introductie van Twin Peaks een reactie is op
  4. Pluimveehouder die vertelt over diervriendelijke en duurzame kipindustrie - misleiding of waarheid?

    Pluimveehouder die vertelt over diervriendelijke en duurzame kipindustrie - misleiding of waarheid?

    Diervriendelijk? Kent u ze? De advertenties - ook in deze krant - waarin een pluimveehouder vertelt hoe diervriendelijk en duurzaam de vleeskipindustrie is? Waarheid of misleiding? Van Nepluvi, de vereniging van Nederlandse pluimveehouders. Het is een reactie op alle negatieve berichtgeving over de pluimveehouderij, waardoor de consument vooral minder plofkip is gaan eten. De toon van de campagne