Tv-recensies - 873 resultaten

1. Omtrekkende bewegingen bij RTL Boulevard rond Barbie zijn een prachtig schouwspel

Omtrekkende bewegingen bij RTL Boulevard rond Barbie zijn een prachtig schouwspel

Samantha 'Barbie' de Jong voelt zich 'geestelijk verkracht' door RTL. Wie heeft er boter op het hoofd? Zomaar een gepeperde mening van Beau van Erven Dorens, dinsdag in RTL Boulevard. 'Die mensen hebben zo veel boter op hun hoofd', zei hij over een meldpunt voor seksueel misbruik in de culturele sector. 'Het bastion waar dit allemaal is gebeurd, Kemna Casting, waar Job Gosschalk drie decennialang
  2. Joël Broekaert beheert de kunst van het proeven en lijkt geknipt voor tv

Joël Broekaert beheert de kunst van het proeven en lijkt geknipt voor tv

Joël Broekaert, de man met zwarte staart en baard, lijkt geknipt voor tv. Het blijft wonderlijk dat mensen zo graag kijken naar andere mensen die iets proeven. Het is toch een vorm van zelfkastijding dat we onszelf massaal watertandend op de bank vlijen, een bakje chips op armlengte, terwijl een chef of presentator de lekkerste gerechten in zijn mond stopt. Proeven is dan ook een kunst, helemaal o
  3. Terlou bewijst in Door het hart van China dat hij nog lang niet is uitgereisd

Terlou bewijst in Door het hart van China dat hij nog lang niet is uitgereisd

In zijn tweede serie over China is Ruben Terlou sympathiek als vanouds. Bovendien is hij gegroeid als interviewer. Twee jaar geleden bereikte Langs de oevers van de Yangtze een status die voor een verdiepende serie zelden is weggelegd: de onverwachte tv-hit was het gesprek van de dag. Een reisprogramma over een voor velen moeilijk te doorgronden land, China, gepresenteerd door een volslagen nieuw
  4. Er zijn weleens betere Rambam-afleveringen geweest dan deze over 'de hel die ontgroening heet'

Er zijn weleens betere Rambam-afleveringen geweest dan deze over 'de hel die ontgroening heet'

De pr-wind die Rambam meehad dankzij de veelbesproken ontgroeningsbeelden, kwam opeens van voren. Rambam over 'de hel die ontgroening heet', zoals het onderwerp donderdag in de langverwachte aflevering werd geïntroduceerd, had de pr-wind mee. Naar aanleiding van de door het programma gemaakte verborgen camerabeelden kregen de afgelopen weken twee studentenverenigingen te maken met subsidieopschort
  5. Of het einde van de eerste maand van De Vloggende Hollanders wordt gehaald, is nog even de vraag

Of het einde van de eerste maand van De Vloggende Hollanders wordt gehaald, is nog even de vraag

Zes vloggende Hollanders worden door cameramensen in beeld gebracht terwijl ze vloggen. Raar en dom. Acht jaar lang lag Frans (57) uit Landgraaf bijna alleen maar televisie te kijken op zijn donkerbruine bank, depressief en te zwaar. Nu werd hij gefilmd terwijl hij zichzelf filmde in zijn oude vertrouwde positie: plat achterover, kussentje met het woord 'home' erop op schoot, kefhond net buiten aa
  6. Met Ryanne van Dorst en vijf Marokkaanse vrouwen op zoek naar de Nederlandse identiteit

Met Ryanne van Dorst en vijf Marokkaanse vrouwen op zoek naar de Nederlandse identiteit

In twee nieuwe tv-reeksen op zoek naar de aard van de echte Nederlanders. Waar begin je een tv-programma over de Nederlandse identiteit? In een tulpenveld? Volendam? De Zaanse Schans? Ja, de Zaanse Schans, dat leek de makers van Holland! (BNN-VARA) wel wat. Holland! is het nieuwe programma van Ryanne van Dorst, die in het jaar van genderneutraal indruk maakte met de serie Geslacht! - ook al met ui
  7. Bij de drie mannen die de Elfstedentocht wonnen is de voornaam genoeg - net als bij de boeren van Yvon

Bij de drie mannen die de Elfstedentocht wonnen is de voornaam genoeg - net als bij de boeren van Yvon

Voornamen en genoeg warms om naar om te zien, dat hebben Boer zoekt vrouw en de Elfstedentocht gemeen. Tot nader order zijn er even geen boeren op zoek naar vrouwen, althans, niet in een populair tv-programma. Maar met negen seizoenen van Boer zoekt vrouw (KRONCRV) in de rug is er nooit een tekort aan oude koeien om uit de sloot te halen. Zo leverde het recente weekendje weg van Yvon Jaspers en 'h
  8. Verzoening in Mostar en een heel land in de ban van het schaatsen: krankzinnig, en ook wel gewoon hoopvol

Verzoening in Mostar en een heel land in de ban van het schaatsen: krankzinnig, en ook wel gewoon hoopvol

Hoop op verzoening tussen Kroaten en Bosniërs in de serie De Brug en hoop voor schaatsers in Bureau Sport. Nieuw jaar, nieuwe televisie. Gisteravond begon op NPO 2 de nieuwe documentaireserie De Brug, waarin Maite Vermeulen, journalist bij De Correspondent, en schrijver Frank Westerman op zoek gaan naar de verhalen bij beroemde bruggen en op welke manier ze twee tegengestelde werelden verbinden. E