Filmrecensies - 5138 resultaten

  1. Haneke levert met Happy End secuur, indringend en geestig drama af over gevolgen van nalatigheid

    Haneke levert met Happy End secuur, indringend en geestig drama af over gevolgen van nalatigheid

    Secuur, indringend en soms geestig drama over de gevolgen van nalatigheid. Haneke deelt dit keer geen mokerslag uit, maar speldenprikken. Misschien is het echte liefde, tussen Anne Laurent (Isabelle Huppert) en haar Britse verloofde Lawrence (Toby Jones), maar alles wijst op het tegendeel. Het is wel erg toevallig dat Lawrence een cruciale rol speelt in een zakendeal die Anne, hoofd van een door h
  2. Het is duidelijk: deze superheldenfilm gaat de eer van DC Comics niet redden

    Het is duidelijk: deze superheldenfilm gaat de eer van DC Comics niet redden

    Justice League is nu eens gehaast, dan weer breedsprakig en schiet van bloedige ernst door naar flauwe grapjes. Het is duidelijk dat de superheldenfilm de eer van DC Comics niet gaat redden. Het blijft behelpen met de superheldenfilms van DC Comics. Batman, Superman en de andere ploeteraars uit de DC-stal krijgen het maar niet voor elkaar om kritische filmfans te behagen. Er zijn uitzonderingen, n
  3. Een fijne coming-outfilm: in Heartstone gaan romantiek én de horror van de onderdrukte liefde gelijk op

    Een fijne coming-outfilm: in Heartstone gaan romantiek én de horror van de onderdrukte liefde gelijk op

    De coming-outfilm Heartstone laat zien hoe de romantiek én de horror van de onderdrukte liefde gelijk opgaan. Regisseur Guðmundsson heeft met zijn debutanten twee uitstekende hoofdrolspelers. Zoveel ruimte, geen uitweg. De 14-jarige boezemvrienden Thor en Kristjan groeien op in een vissersdorpje aan de kust van IJsland; kliffen, vlaktes en bergen, alles ligt op loopafstand. Wat hun gevoelens betre
  4. De voortdurend aangedikte onnozelheid in C'est la vie! leidt meestal tot niets

    De voortdurend aangedikte onnozelheid in C'est la vie! leidt meestal tot niets

    Het Franse regieduo Nakache en Toledano (Intouchables) serveert met C'est la vie! een kluchtige komedie over een dag uit het leven van de ervaren cateraar Max, die de ontluikende chaos op een deftige bruiloft in een 17de-eeuws kasteel tevergeefs tracht te temperen. Het ontbreekt de vervangende zanger aan de bestelde elegantie, de fotograaf sombert over de gasten met hun telefooncamera's, de bruid
  5. No Place for a Rebel portretteert oud-kindsoldaat die in zijn nieuwe leven zijn draai niet vindt

    No Place for a Rebel portretteert oud-kindsoldaat die in zijn nieuwe leven zijn draai niet vindt

    Een Oegandees radioprogramma probeert voormalig kindsoldaten te bereiken die zich verschuilen in de bush. Wie zich vrijwillig meldt, zo wordt beloofd, krijgt hulp bij het opbouwen van een nieuw leven. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maartje Wegdam en Ariadne Asimakopoulos volgen in de documentaire No Place for a Rebel een van de teruggekeerde kindsoldaten: Opono Opondo, een sympathieke 26-jarige me