Filmrecensies - 5279 resultaten

1. In het ongefilterde So Help Me God zien we wat we in andere documentaires zelden zien

In het ongefilterde So Help Me God zien we wat we in andere documentaires zelden zien

Geen uitleg, geen vragen, geen balkjes of verhullende cameravoering: van de methode-Hinant/Libond gaat ontegenzeggelijk veel kracht uit. In de ongefilterde documentaire So Help Me God (****) zien we wat we in andere documentaires zelden of nooit zien. Is dit echt? Kan dit zomaar? Het zijn vragen die opspelen bij het zien van So Help Me God, de ongefilterde Belgische documentaire van Yves Hinant en
  2. Het is makkelijk deze hobby belachelijk te maken, maar met Hobbyhorse Revolution doet regisseur Selma Vilhunen juist het tegenovergestelde

Het is makkelijk deze hobby belachelijk te maken, maar met Hobbyhorse Revolution doet regisseur Selma Vilhunen juist het tegenovergestelde

In Zweden zijn er zo'n tienduizend tienermeiden die stokpaardje rijden. Bloedserieus: ze praten over hun stokpaardjes alsof ze echt zijn, wisselen onderling tips uit en strijden tegen elkaar in competities.Het is makkelijk om deze hobby belachelijk te maken, maar met haar liefdevolle coming-of-agedocumentaire Hobbyhorse Revolution doet regisseur Selma Vilhunen juist het tegenovergestelde. Ze volgt
  3. De Achtste Dag is een opeenvolging van pratende hoofden die gebeurtenissen beschrijven die je graag zelf had willen zien (***)

De Achtste Dag is een opeenvolging van pratende hoofden die gebeurtenissen beschrijven die je graag zelf had willen zien (***)

Op 25 september 2008, aan het begin van de financiële crisis, kwamen delegaties van de Belgische en Nederlandse regering samen om Fortis/ABN Amro voor de ondergang te behoeden. In De achtste dag blikken onder meer oud-minister Wouter Bos en oud-premier Jan Peter Balkenende openhartig terug op die zenuwslopende achterkamertjesreddingsoperatie. Tegelijkertijd is de film ook een waarschuwing voor het
  4. De voice-over beperkt de ruimte om Mauds gedrag in La Holandese zelf te beoordelen

De voice-over beperkt de ruimte om Mauds gedrag in La Holandese zelf te beoordelen

In haar filmdebuut verraadt Marleen Jonkman een scherp oog voor het niet te regisseren moment. La Holandesa gaat over het ontvluchten van een gefnuikte droom. Onmogelijk, blijkt al vlot. Ze proberen het nog één keer, het ­Nederlandse liefdeskoppel Maud en Frank. In een ogenschijnlijk perfect ­decor om elkaar opnieuw te ontdekken: op reis door Chili, van het koude, bergachtige Patagonië in het zuid
  5. Kabbelend The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society voelt als een warm bad

Kabbelend The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society voelt als een warm bad

Mike Newells nieuwste romantische drama is als een warm schuimbad om je langzaam in weg te laten zakken. Het kostuumdrama laat bovendien zien dat verdriet niet altijd valt weg te feesten. 'Heb je ook weleens het gevoel dat je vanuit een lange donkere tunnel op een kermis terecht bent gekomen?' Dat vraagt de Britse Juliet Ashton haar rijke Amerikaanse vriendje in 1946. Het is een jaar na afloop van
  6. Misschien is Westworld met het tweede seizoen wel klaar om in het gat van Game of Thrones te springen

Misschien is Westworld met het tweede seizoen wel klaar om in het gat van Game of Thrones te springen

Seizoen 1 bleef vooral een puzzel, maar in seizoen 2 lijkt de som der delen meer te kloppen. Bovendien speelt de Nederlandse actrice Katja Herbers mee. De toekomst ziet er goed uit voor HBO en Westworld. Over Westworld, de HBO-serie gebaseerd op de gelijknamige cult- sciencefictionfilm van Michael Crichton uit 1973, kon je makkelijk twee dingen tegelijk zeggen. Een. Wat ziet het er briljant uit! T
  7. Blockers is een film waarin een ex-worstelaar een slang in zijn anus krijgt, maar die de kijker even later ook weet te ontroeren: knap gedaan

Blockers is een film waarin een ex-worstelaar een slang in zijn anus krijgt, maar die de kijker even later ook weet te ontroeren: knap gedaan

De film laat tienermeisjes zien die hun grenzen zelf bepalen en tienerjongens die daarnaar luisteren. Het tuttigste meisje uit Blockers - dat met het hooggesloten bloesje - weet wel hoe haar Eerste Keer eruit moet zien. Dit vertelt ze aan haar vriendinnen: met haar knappe vriendje, op de avond van het eindbal, met bloemblaadjes op het bed. Geurkaarsen ernaast, natuurlijk. Want daar wordt ze bloedg