Cd-recensies - 5916 resultaten

1. Lilly Hiatt zingt soms venijnig over haar vader, maar altijd is ze origineel en scherp

Lilly Hiatt zingt soms venijnig over haar vader, maar altijd is ze origineel en scherp

De zangeres Lilly Hiatt is al tijden uit de voetsporen van haar vader John getreden. Toch spelen haar jeugd en dus de relatie met haar pa een grote rol in haar muziek. Zo ook op haar mooie derde plaat, Trinity Lane. Hiatts moeder pleegde zelfmoord toen haar dochter 1 was en de zangeres probeert het verlies en de gevolgen daarvan nog altijd te verwerken in bijvoorbeeld de gevoelige countryballade I
  2. De zangers van dirigent Jaap van Zweden overtuigen maar matig op vierluik Wagner

De zangers van dirigent Jaap van Zweden overtuigen maar matig op vierluik Wagner

In Hongkong werkt dirigent Jaap van Zweden stapsgewijs aan zijn live-opnamen van Wagners vierluik Der Ring des Nibelungen. Na Das Rheingold en Die Walküre, die uitstekend werden ontvangen, verschijnt nu Siegfried. Gebleven is Van Zwedens antenne voor de tekst als drager van het drama. De overtuigingskracht van zijn zangers is evenwel met een recensiester gedaald.Bij de jonge Siegfried levert tenor
  3. Mavis Staples zingt over een onverdraagzaam en oneerlijk Amerika - en het klinkt prachtig

Mavis Staples zingt over een onverdraagzaam en oneerlijk Amerika - en het klinkt prachtig

Voor de derde achtereenvolgende keer liet soul- en gospelvedette Mavis Staples haar album produceren door Jeff Tweedy van de band Wilco. If All I Was Was Black markeert een voorlopig hoogtepunt van die samenwerking. Voor het eerst componeerde Tweedy alle liedjes speciaal voor een album van Mavis Staples (78) en behalve als gitarist in de meeste nummers is hij in Ain't No Doubt About It ook te hore
  4. Dit is het meest wezenloze en vooral humorloze Morrissey-album tot nu toe

Dit is het meest wezenloze en vooral humorloze Morrissey-album tot nu toe

De reeks soloplaten die Morrissey uitbracht sinds het verscheiden van The Smiths, dertig jaar geleden, is zacht gezegd wisselvallig van niveau. Maar Low in High School, zijn eerste plaat sinds het door hemzelf snel teruggetrokken World Peace Is None of Your Business (2014) is een heus dieptepunt. Overal klinkt onmacht in door. In de vaak kreupele melodieën, zijn zang, de arrangementen die alle kan