Poëzie verheldert hoofd en hart meer dan lessen burgerschap

IJs & weder

De holocaust, terroristen, Zwarte Piet, het vermeende 'zionistische complot', homoseksualiteit, de grote leider Erdogan, kortom alles wat de mensen écht bezighoudt, veel leraren beginnen er liever niet over in de klas. Fout! Laf! Wegkijkers! Dat waren de reacties op een enquête van onderzoeksbureau Duo en AD, onder 2.200 docenten en schoolleiders. In het voortgezet onderwijs zegt 11 procent zulke onderwerpen te vermijden, in het basisonderwijs 4 procent. 'Niet normaal!', reageerde staatssecretaris Sander Dekker op de automatische piloot. Gelukkig hebben we, zei hij, het vak burgerschap.

Ik vind het abnormaal weinig. Dus 8 op de 9 leraren praat wél over deze onderwerpen?

Reacties (2)

U hebt javascript nodig om een reactie achter te laten.
Plaats een reactie Nog 600 tekens
  • Heraclitus -
    Weer een magistraal stukje van Aleid. Hulde.
  • ver-baast -
    Alle vormen van kunst vergroten het vermogen tot empathie en kijken door andere ogen.Precies die dingen waarop je Trump niet kunt betrappen. Kunst is geen vermaak, maar kan zeker vermakelijk zijn met een "twist`. Burgerschap(-skunde) op deze wijze gepromoot door S.Dekker doet mij huiveren en denken aan communistische, fa..istiche en noem maar op op ...tische eindigende propaganda- en brainwash-heropvoedingspropaganda. Partijen met het woord "vrijheid" in hun naam die ministeries "met veiligheid in de naam" optuigen verdienen kritische doorlichting.