Geschreven artikelen

  1. Deze wallentas verschijnt vroeg of laat onder de ogen van elk modemens

    Deze wallentas verschijnt vroeg of laat onder de ogen van elk modemens

    Mode, vindt Kiki Niesten, eigenaar van de gelijknamige winkel in Maastricht en smaakmaker in Nederland, kan vermoeiend zijn. Heel vermoeiend, vinden ook Lernert Engelberts en Sander Plug, ontwerpers op het snijvlak van reclame en kunst. 'De mode is een Rupsje Nooitgenoeg. Er moet alsmaar meer worden gemaakt', aldus Engelberts. Lernert en Sander - het duo opereert onder hun voornamen - hebben naam …
  2. Givenchy gooit met aanstelling Clare Waight Keller roer om: van seks naar stijlvol

    Givenchy gooit met aanstelling Clare Waight Keller roer om: van seks naar stijlvol

    Modemerk Givenchy heeft een nieuwe creatief directeur: Clare Waight Keller, die eerder voor Chloé werkte. Haar aanstelling is spraakmakend want haar stijl staat haaks op die van haar voorganger, Riccardo Tisci. Dat Givenchy jarenlang gold als het zorgenkindje van luxefirma LVMH is allang niet meer voorstelbaar. De 42-jarige Riccardo Tisci, die twaalf jaar creatief directeur was, is geslaagd in iet …
Meer

Over Bregje Lampe

Brabander. Amsterdammer. Voelt zich ook thuis in Parijs, Milaan en op Terschelling. Volgt de laatste mode op de voet, draagt met zoveel flair comfortabele sneakers als hoge hakken en heeft een zwak voor mooie jassen. Schrijft liever over mensen, grote lijnen en tendensen in de mode dan over welk jasje zo leuk combineert met welke ketting.

Deel Bregje Lampe