Op televisie reikt Tros Radar jaarlijks de Loden Leeuw uit voor irritantste reclame.
Op televisie reikt Tros Radar jaarlijks de Loden Leeuw uit voor irritantste reclame. © ANP

Reclamepolitie, bevrijd de arme luisteraar

JP kijkt verder

Natuurlijk moet je dat stukje over dat irritante reclamespotje niet schrijven. Precies wat het bedrijf hoopt.

De kracht van reclame zit 'm in de herhaling, zeggen ze weleens. Maar het kan ook te veel zijn. Het nationale trauma rond 'Tom de Ridder' is nog niet genezen. U weet wel, die opgewekte ellendeling van 'MKB Brandstof', die elk uur op de radio liep te leuren met een tankpasje voor ondernemers. 'Alle kosten fiscusproef op één verzamelfactuur', blaatte Tom de luisteraar in het gepijnigde oor.

Uiteindelijk moest de STER-politie eraan te pas komen om de arme luisteraar te bevrijden.

Er is er weer zo een.

Reacties (3)

U hebt javascript nodig om een reactie achter te laten.
Plaats een reactie Nog 600 tekens
  • stofzuiger -
    Nou,ik vind alle reclames irritant.
  • Elske van der Kevie -
    nog nooit gehoord gelukkig! schakel om als de reclame komt!
  • Sinistrophilio -
    Wie luistert er nog naar (auto)radio, nu je je hele muziekverzameling op één usb stick kan zetten en de filemeldingen binnenkomen op je navigatiesysteem.