Reclamespot Olli wint Gouden Loeki

De reclamespot Olli heeft donderdagavond de Gouden Loeki gewonnen. Het spotje is van Diergaarde Blijdorp en voetbalclub Feyenoord met een knuffel (Olli) in de hoofdrol.

De makers, bureau John Doe, kregen de prijs tijdens een rechtstreekse uitzending vanuit Amsterdam uit handen van Arjan Buurman, directeur van de STER. Volgens Buurman bevat de winnende spot veel elementen die het vaak goed doen in commercials: humor, kinderen endieren.

Het knuffelolifantje Olli was afgelopen jaar een groot verkoopsucces. Blijdorp kreeg het pluchen beestje van 20 euro niet aangesleept. Er zijn er duizenden van verkocht. De opbrengst ging naar de dierentuin. Van Bronckhorst liet via Twitter weten trots te zijn op het winnen van de Gouden Loeki.

De verkiezing voor beste tv-commercial werd dit jaar voor de 19de keer gehouden. Na een voorronde kwamen donderdagavond vijf finalisten uit de bus. Naast Olli waren dat Hond (Volkswagen), Baby (Gamma), Judo Meisje (Campina) en Opa en Oma (Toyota).

De STER Gouden Loeki is een publieksprijs. De opbrengst van de finale stemronde van donderdag is geschonken aan de inzamelingsactie Serious Request.