Jean-Paul Schaddé van Dooren: 'Ik houd van stipjes'
© Valentina Vos

Jean-Paul Schaddé van Dooren: 'Ik houd van stipjes'

Smaakmaker

Jean-Paul Schaddé van Dooren (33) Marketeer

Wat staat er op je shirt?

'Het logo van Nike Air Jordan. Je kunt mij uittekenen met mijn Nikes, mijn krulsnor en een biertje in mijn hand. Ik kreeg ik het T-shirt van de medeoprichter van onze blog Cityguys. Ik draag hier ook Nikes. De meeste sneakerfans houden hun schoenen superschoon, maar dat hoeft voor mij niet. Ik houd van stipjes. Soms draag ik een stipjesoverkill.'

Is kleding belangrijk voor je?

'Vroeger niet, tot mijn stage bij het reclamebureau Pindakaas. Dat zat in hetzelfde kantoor als Esquire, waar iedereen er stijlvol bijliep. Sindsdien volg ik fashionweeks en blader ik vrouwenbladen door. Als marketingkoning moet je weten wat er speelt.'

Hoe zien we je op feestjes?

'In relaxte kleding. Vaak kom ik een bekende tegen die altijd in pak loopt. Dan zegt hij: 'Je hebt weer een goeie pyjama aan.' Voor Cityguys bezoek ik dagelijks twee of drie plekken. De hele wereld onthoudt me dankzij mijn snorretje, baard, bril en rode krullen.'

Waarom die snor?

'De eigenaar van de Amsterdamse cocktailbar Hiding in Plain Sight had zo'n snor. Hij deed me denken aan kunstenaar én marketeer Salvador Dalí.'

En je bril?

'Vroeger had ik er een van Booth & Bruce voor 600 euro. Bij Ace & Tate kocht ik er voor dat geld, en bij een knappe verkoopster, meteen vijf. Maar ik draag alleen deze. Ik had 'm eerst in lichtbruin, maar die ben ik kwijtgeraakt op een feestje.'

Event:

'Congressen van Singularity University. TEDxAmsterdam is ook fantastisch. Bij een TED-lezing over liefde speelde een vrouw cello, geen idee wie het was, maar ik zat te janken in de zaal.'

Vrijgezel of vriendin:

'Single. Het enige nadeel daarvan is dat je geen lingerie kunt kopen.'

Drankje:

'Cocktails!'