V test Doritos Heat Wave: tegen zo'n hyperbolische aankondiging is geen smaakervaring opgewassen
©

V test Doritos Heat Wave: tegen zo'n hyperbolische aankondiging is geen smaakervaring opgewassen

Het nieuwe eten

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

Mail van een pr-bureau. Of er een pakket naar de redactie gestuurd mocht worden, ter promotie van een nieuwe Doritos-smaak. 'Hopelijk durf je het aan om de nieuwe smaak te testen en vind je het leuk om er iets over te schrijven', schreef de pr-manager. Zoiets is natuurlijk geen kwestie van durven, maar Doritos presenteert het eten van pikante chips graag als een moedige daad.

Eerst even het persbericht gelezen. Doritos Heatwave is op aarde 'voor de hyperlifers die op zoek zijn naar de ultieme smaakervaring'. Geen idee welke postmoderne types hier worden bedoeld, maar ze mogen 'per chipje' twee 'experiences' verwachten. Doritos rept van 'het meest 'bolde' concept' tot nu toe, dat 'de smaakpapillen van mensen over de hele wereld versteld zal doen staan'. Eerst zoet en smokey, daarna een 'intense heat'.

Genoeg. Het pakket arriveerde. Een oranje ei in een grote doos. 'Are you bold enough? Break the egg & try.' Bijbehorende hashtag: #heatwillcome. Een collega beukte het ei open. We bereidden ons voor op de aankondigde intense heat. Die bleef uit. Best scherp, ja, maar INTENS scherp? Nee.

Best scherp, ja, maar INTENS scherp? Nee

De pr-manager belde om te vragen of de smaak had gesmaakt. Jazeker, maar tegen zo'n hyperbolische aankondiging is geen smaakervaring opgewassen.

Cijfer: 6,5