884880
Het spelplezier bij de Ashton Brothers is weer helemaal terug. Ze staan op De Parade, die tot 10 juli in Den Haag is neergestreken.

De Parade in Den Haag: De Ashton Brothers zijn weer terug, heerlijk!

REVIEW Wat heerlijk, de Ashton Brothers zijn weer terug! Na een podiumstilte van anderhalf jaar wegens ziekte van Friso van Vemde staat de alom bejubelde viermanstheatergroep weer op het podium in de originele bezetting.

Op De Parade werken ze toe naar de reprise van hun laatste show waarmee ze dit najaar op tournee gaan en brengen ze enkele succesnummers. Het spelplezier is in ieder geval volledig terug, onder meer in de prachtige act over een orkest dat aan het stemmen is.

Een veel mindere Parade-voorstelling dit jaar is Moulin Rouge van Annechien Koerselman. In Moulin Rouge proberen vier acteurs de sfeer van de legendarische Parijse nachtclub te doen herleven en wordt een tragische liefdesgeschiedenis verteld tussen een welgestelde jongeman en de sterzangeres van de nachtclub Mimi. Hoewel er goed wordt gemusiceerd en mooi klassiek wordt gezongen door Mimi, weet het verhaal niet te boeien wegens een gebrek aan originaliteit en overacting.

Ook bij de mix van circus en theater Uitblinkers van Circuswerkplaats Boost ontbreekt het aan spanning en originaliteit. Het toneelbeeld bestaat uit een huiskamer waarin een vader en moeder proberen tijd voor zichzelf te vinden, terwijl ze sterk afgeleid worden door drie rebelse kinderen op eenwielers. Je verwacht bij deze voorstelling óf meer acrobatische hoogstandjes, óf een interessantere verhaallijn. Maar in plaats daarvan kabbelt het te lang voort.

Bij de komedie Who's afraid of George & Mildred? van acteurs George van Houts en Raymonde de Kuyper zit je gelukkig de hele voorstelling rechtovereind. Van Houts en De Kuyper, een prachtcombinatie, hebben een leuke manier gevonden om de Britse jaren 70-sitcom over het kibbelende echtpaar George & Mildred naar een Nederlands podium te vertalen: ze spelen het Nederlandse echtpaar George en Marit dat het leuk vindt om 's avonds in de slaapkamer scènes uit de Britse comedy na te spelen.

Zo worden scherpe Nederlandse dialogen van George en Marit afgewisseld met enkele scènes in het Engels tussen 'George' en 'Mildred'. Totdat het onderscheid tussen de beide paren langzaam zoekraakt en er ook nog een vleugje Edward Albee aan dit slechte huwelijk wordt toegevoegd.