Trein - 743 resultaten

  1. Tien jaar na de opening van de Betuweroute wachten we nog steeds op de Duitsers

    Tien jaar na de opening van de Betuweroute wachten we nog steeds op de Duitsers

    'Dit is de 45719. Ik sta gereed voor vertrek richting de Betuweroute. Mag ik passieren?' Geduldig wacht Thomas Schmidt (46) op het groene licht van de railverkeersleiding in Zwijndrecht. De Duitse machinist van Deutsche Bahn (DB), de grootste goederenvervoerder op het Nederlandse spoor, rijdt vandaag met 22 goederenwagons naar Keulen. In de meeste van die zware wagons zitten of zaten stoffen die a
  2. Hoog Catharijne opent haar deuren, wat vond Maarten van Rossem ook alweer van Utrecht Centraal?

    Hoog Catharijne opent haar deuren, wat vond Maarten van Rossem ook alweer van Utrecht Centraal?

    Na jaren van bouwen en verbouwen opent een deel van winkelcentrum Hoog Catharijne woensdag haar deuren. Eerder dit jaar werd het nieuwe Utrecht Centraal al geopend. De Volkskrant nam Maarten van Rossem mee naar het nieuwe station. Van Rossem geeft er in deze video zijn ongezouten mening over. 'De hal is leuk gedaan. Er zit beweging in. Er is voldoende licht. Hij is ruim voldoende om de duizenden m
  3. Paspoortcontrole bij toegang internationale treinen, nog niet op bussen

    Paspoortcontrole bij toegang internationale treinen, nog niet op bussen

    Er komt een verplichte paspoortcontrole van reizigers van internationale hogesnelheidstreinen voordat zij instappen. Daar zijn België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk het over eens geworden. Voor internationale busverbindingen wordt de maatregel nog niet ingesteld. Het akkoord werd gesloten in de marge van een informele top van Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken
  4. Claim tegen NS om via rechter compensatie af te dwingen voor overvolle treinen

    Claim tegen NS om via rechter compensatie af te dwingen voor overvolle treinen

    De stichting Consumentenclaim wil er via de rechter voor zorgen dat de NS compenseert voor de last die reizigers ervaren door overvolle treinen in de spits. De organisatie begint een claim om te zorgen dat de NS meer treinstellen inzet, of reizigers een schadevergoeding geeft. Aanleiding is volgens Consumentenclaim het toenemende aantal klachten van reizigers die tijdens de spits moeten staan of n