Openbaar vervoer - 2391 resultaten

  1. Tien jaar na de opening van de Betuweroute wachten we nog steeds op de Duitsers

    Tien jaar na de opening van de Betuweroute wachten we nog steeds op de Duitsers

    'Dit is de 45719. Ik sta gereed voor vertrek richting de Betuweroute. Mag ik passieren?' Geduldig wacht Thomas Schmidt (46) op het groene licht van de railverkeersleiding in Zwijndrecht. De Duitse machinist van Deutsche Bahn (DB), de grootste goederenvervoerder op het Nederlandse spoor, rijdt vandaag met 22 goederenwagons naar Keulen. In de meeste van die zware wagons zitten of zaten stoffen die a
  2. Prorail wil 'prut' hsl in beheer nemen, staatssecretaris is tegen: 'Kost handen vol geld'

    Prorail wil 'prut' hsl in beheer nemen, staatssecretaris is tegen: 'Kost handen vol geld'

    Spoorbeheerder Prorail wil de hogesnelheidslijn (hsl) in eigen beheer krijgen. Op dit moment is het beheer van de tegenvallende lijn nog in handen van Infraspeed. Om treinen sneller en preciezer over de hsl te laten rijden moet daar verandering in komen, zei topman Pier Eringa vandaag. De Prorail-baas deed zijn oproep bij de presentatie van het jaarverslag van Prorail. Daar bleek dat de hsl in 201
  3. Ministerie waarschuwt: wegen worden alleen maar drukker, stop niet met investeren in infrastructuur

    Ministerie waarschuwt: wegen worden alleen maar drukker, stop niet met investeren in infrastructuur

    Ondanks geplande miljardeninvesteringen in infrastructuur loopt het personen- en goederenvervoer in 2030 vast rondom de vijf grootste steden van Nederland - zeker als de economie in het huidige tempo blijft groeien. Tussen 2030 en 2040 komt dan ook het verkeer naar en rond Amersfoort, Zwolle, Breda, Tilburg, Den Bosch en Arnhem-Nijmegen in de problemen. Die waarschuwing komt van de huidige demissi